Emri Bil Maruf Ayeti . Emri bil maruf nehyi anil münker − emri bil maruf nehyi anil münker ezber ayeti: Senin yönelegeldiğin yönü, elçi’ye uyanlarla, topukları üzeri geri.
Emri bil maruf nehyi anil münker Home Facebook
Tevbe 71 amaç / kazanim − yeryüzünde iyiliği hakim kılmanın ve her türlü kötülüğü kaldırmanın i̇slam’ın bir emri olduğunu kavrar. Kur'an 'da çeşitli ayetlerde geçen bu ifade bazıları tarafından bugün bir deyiş gibi günlük yaşamda da kullanılmaktadır. Emri bil maruf neyhi anil münker ve i̇hmali ve sonuçları peygamberimiz buyuruyor ki:
Emri bil maruf nehyi anil münker Home Facebook Yeri gelir bir sert bakış etkili olur. (fakat bu kudsi vazifeyi âdâbına itaat ve riayet ederek îfâ etmek lâzımdır, zira bu itaat da dinimizin. (allahü teâlânın yeryüzünde şehitlerden üstün mücahidleri vardır. Emri bil maruf nehyi anil munker ile ilgili ayetler.
Bazılarının da kabiliyeti vardır, bilgisi olmaz. Bunların sekizinde mâruf kelimesiyle birlikte “iyiliği emretme, kötülüğe karşı çıkma” anlamını ifade edecek şekilde, diğerlerinde ise genel olarak “kötü, çirkin, kamu vicdanını rahatsız eden, meşruiyet sınırını aşan tutumlar” anlamında kullanılmıştır. Çünkü allah’a inanıyorsunuz…” (alu i̇mrân, 3/110). Ma’rufu emir ve münkerden nehiy vazifesini sadece bilenler yapar. Kur’an’ın amacı insanların kusurlarını herkese yaymak, insanlar arasına düşmanlık.
Bunların sekizinde mâruf kelimesiyle birlikte “iyiliği emretme, kötülüğe karşı çıkma” anlamını ifade edecek şekilde, diğerlerinde ise genel olarak “kötü, çirkin, kamu vicdanını rahatsız eden, meşruiyet sınırını aşan tutumlar” anlamında kullanılmıştır. Muhammed’in nefsini elinde tutana yemin ederim ki ya iyiliği emredip kötülüğe engel olur, aptallık edenin elinden tutup onu doğruya döndürürsünüz ya da allah kalplerinizi birbirinize benzetir, sonra da onlara lanet.
“emri bil maruf nehyi anil münker” kapsamına da giren bu sınırlar, aile ile ilgili ayetlerde geçen emri bil maruf yani emir kavramının zıddı olan nehiyden bağımsız düşünülmemelidir. İyi ve salih amellerin tamamı ve allah yolundaki cihad, emri bi'l ma'ruf ve nehyi an'il münker'e nisbeten engin bir denize üfürmek kadar kıymet taşır. Çünkü allah’a inanıyorsunuz…” (alu i̇mrân, 3/110). Nitekim allah, iyilere.
Marufu emretmek iman ve itaata çağırmak; الأمر بالمعروف و النهي عن المنكر), i̇yiliği emretmek ve kötülükten menetmek anlamına gelen kur'an kökenli bir arapça ifadedir. Münker, şerîatın yasakladığı şey demektir.
Şu ayet, ümmet içinde bunu yapacak bir topluluğun bulunmasını gerekli kılar: Şâhidlikte olduğu gibi bu görev de, ümmetten bir zümre için söz konusudur. Diğer önemli husus ise, donanımlı insan yetiştirmektir.
Başka bir deyişle kuran ve sünnete uygun düşen şeye maruf, kuran ve sünnete uygun düşmeyen ,allahın razı olmadığı şeyede münker denir. Muhammed’in nefsini elinde tutana yemin ederim ki ya iyiliği emredip kötülüğe engel olur, aptallık edenin elinden tutup onu doğruya döndürürsünüz ya da allah kalplerinizi birbirinize benzetir, sonra da onlara lanet ettiği gibi size de lanet eder. Emri bil maruf.
İyiliği, i̇slâmi hususları emretmek ve teşvîk etmek, kötülüğü men'edip yaptırmamağa sevk etmek. (fakat bu kudsi vazifeyi âdâbına itaat ve riayet ederek îfâ etmek lâzımdır, zira bu itaat da dinimizin. (allahü teâlânın yeryüzünde şehitlerden üstün mücahidleri vardır.
Fakat bu prensip daha çok bir itikadi ve inanç meselesi olarak görülmüş ve bu yönü ön plana çıkarılmış, mutezile mezhebinin de ilkelerinden birini oluşturmuştur. Şu ayet, ümmet içinde bunu yapacak bir topluluğun bulunmasını gerekli kılar: Zira bu görev ihmal edilirse, toplum bozulursa, i̇slam’ın yaşanacağı ortam oluşmazsa, müslümanca bir toplum oluşturulmazsa i̇slam yaşanmaz, iman yaşanmaz.
Türkçe anlamı iyiliği emretmek ve kötülükten alıkoymaktır. Daha önce açıklamasına geniş yer verdiğimiz “hayır”, din veya dünya ile ilgili bir iyiliği ihtiva eden her şeydir, yani tevhîd akidesine, i̇slâm’a uygun olan her söz, iş ve davranıştır. İyiliği emredip kötülükten vazgeçirmeye çalışma yönündeki faaliyetler için kullanılan dinî, ahlâkî ve hukukî bir tabir.